Hoe om te gaan met conversie optimalisatie?

Als je een webshop hebt moet je niet alleen naar de bezoekersaantallen kijken. Wat minstens zo belangrijk is, is conversie. Met conversie optimalisatie wordt eigenlijk het optimaliseren van een webshop bedoeld.

Bij een nieuwe webshop kun je nog niet aan conversie optimalisatie doen. Je zult eerst statistieken moeten hebben, zodat je weet wat het conversiepercentage is en vervolgens kun je naar de verbeteringen kijken. Het is wel aan te raden om te kijken naar conversie optimalisatie tips. Misschien dat je handige tips tegen komt die je direct toe kunt passen. Zoals bijvoorbeeld het toevoegen van verzendkosten wanneer je iets gaat bestellen of het ontbreken van een bepaalde betaalmethode.

Als je een bestaande shop hebt, kun je wel aan de slag gaan met het doorvoeren van verbeteringen. Maak eerst een lijst van welke optimalisatie tips je in de praktijk wilt gaan brengen. Kijk wat hier voor nodig is en ga vervolgens aan de slag met het in de praktijk brengen van deze tips.

Het is in ieder geval onverstandig om het fenomeen conversie optimalisatie te onderschatten. Door dit op de juiste manier aan te pakken, kun je met een goede aantrekkelijke webshop aanzienlijk meer geld verdienen.

1